( وبلاگ روستای کارمزد )


در مورد نحوه سید بندی مسابقات فوتبال کارمزد یک پیشنهادی به ذهنم رسید که فکر می کنم پیشنهاد خوب و معقولی باشه . به نظر من در حال حاضر 12 تیم کارمزد بدون در نظر گرفتن تیم پیشکسوتان در حال فعالیت در گروه 6 تیمی هستند . به نظر من در سیدبندی مسابقات فصل آینده طبق معمول و مانند فصول سابق تیم اول و دوم در یک سید و تیم های سوم و چهارم در سید دیگری قرار بگیرند و بجای اینکه تمام 8 تیم باقیمانده در یک سید قرار بگیرند این 8 تیم در 4 سید بصورت دو به دو قرار بگیرند ، برای نمونه دو تیم فینالیست امسال در یک سید و دو تیم سوم و چهارم در سید بعدی و از 8 تیم باقیمانده تیم سوم این گروه با تیم سوم گروه دیگر در یک سید و تیم چهارم این گروه با تیم چهارم گروه دیگر در یک سید و به همین ترتیب تمام تیم ها سید بندی شوند . با این نوع قرعه کشی تمام تیم هایی که در این فصل تلاش کرده و در جایگاه بالاتری قرار داشتند ، تقریبا مزد تلاش فصل گذشته خودشون را گرفته و در سید بالاتری قرار می گیرند .

مثالی هم که دوستان از مسابقات یورو زدند به همین شکلی که گفتند هست اما با این تفاوت که درسته تیم های اسپانیا و هلند بخاطر قهرمانی در سید اول قرار گرفتند اما تیم هایی که در سیدهای بعدی قرار می گیرند با استفاده از رده بندی فیفا محاسبه شده و چون در کارمزد رده بندی تیم ها نداریم پس همچین سید بندی قابل اجرا و امکان پذیر نیست. به نظر بنده سید بندی پیشنهادی ، بهترین نوع سیدبندی باشد.

اگر نظر پیشنهاد و انتقادی احساس می کنید لطفا نظر دهید تا به یک نتیجه خوبی برسیم.



لینک های مرتبط : ورزش ، فوتبال ، لیگ فوتبال کارمزد ، با پیشکسوتان ورزش +1