آخرین تصاویر زمستان

سلام

در این پست با توجه به روزهای آخر سال و فصل بسیار زیبای زمستان سه عکس بسیار فوق العاده از کارمزد رو آماده کردم که امیدوارم خوشتون بیاد. در این چند روز آینده هم سعی می کنم چند پست خوب داشته باشم.

یکی از کهنسالترین درخت های کارمزد

تصویری از آخرین روزهای زمستان ۹۰


لینک های مرتبط : زمستان ۹۰ - تصاویر ناب از زمستان کارمزد - زمستان زیبای بهشت گمشده ایران

پژمرده شدم

گل بودم و از عشق تو پژمرده شدم                           دل سيرم و بي يادتو افسرده شدم

تشنه رويت شدم و آب حياتي بفرست                      به رخ من بنگر مصبح نور مرده شدم

شاعر : سلمان حسني كارمزدي

نهج البلاغه +2

آفرينش آدم:

سپس خداوند مقدارى خاك از قسمتهاى سخت و نرم زمين،و خاكهاى مستعد،شيرين‏و شوره زار آن گرد آورد و آب بر آن افزود تا گلى خالص و آماده شد،و با رطوبت آن رابهم آميخت تا به صورت موجودى چسبناك درآمد ، و از آن صورتى داراى اعضاء و جوارح‏پيوستگيها،و گسستگيها آفريد،آن را جامد كرد تا محكم شود و صاف و محكم و خشك ساخت‏تا وقتى معلوم و سرانجامى معين.و آنگاه از روح خود در او دميد،پس به صورت انسانى‏داراى نيروى عقل كه وى را به تكاپو مى‏اندازد در آمد،و داراى افكارى كه به وسيله آن درموجودات تصرف نمايد.به او جوارحى بخشيد كه به خدمتش پردازد و ابزارى عنايت كرد كه‏وى را به حركت آورد،نيروى انديشه،به او بخشيد كه حق را از باطل بشناسد،و همچنين‏ذائقه،شامه و وسيله تشخيص رنگها و اجناس مختلف در اختيار او قرار داد،او را معجونى ازرنگهاى گوناگون و مواد موافق و نيروهاى متضاد و اخلاط مختلف:حرارت،برودت،رطوبت،و يبوست و ناراحتى و شادمانى ساخت.سپس خداوند از فرشتگان خواست كه وديعه‏الهى و عمل به پيمانى را كه با او داشتند،در مورد سجود در برابر آدم و خضوع به عنوان‏بزرگداشت او،اداء نمايند آنجا كه فرموده است:

«براى آدم سجده كنيد!پس آنها همه سجده كردند،مگر ابليس!»(بقره-34.)

و همدستانش كه كبر و نخوت آنان را فرا گرفت،و شقاوت و بدبختى بر آنان غلبه‏نمود،به آفرينش خود از آتش افتخار نمودند،و به خلقت آدم از گل و خاك توهين كردند،پس خداوند براى اينكه آزمايشش كامل شود،و وعده‏اى كه به وى داده منجز گردد،به او مهلت‏عطا كرد و فرمود:«تا روز معلوم مهلت داده شدى‏»(حجر-38 ).

آدم در بهشت:سپس خداوند آدم را در خانه‏اى سكنى بخشيد كه زندگيش را در آن‏گوارا و پر بركت قرار داد، جايگاه او را امن و امان كرد،و او را از ابليس و عداوت وى‏بر حذر داشت،اما دشمن بالاخره او را فريب داد به خاطر اينكه بر او حسادت مى‏ورزيد و ازاينكه او در سراى پايدار،و همنشين نيكان است ناراحت‏بود،آدم يقين خود را به شك و وسوسه‏او فروخت،و تصميم راسخ را با گفته سست او مبادله كرد،و به خاطر همين موضوع،شادى خودرا مبدل به ترس و وحشت‏ساخت،و فريب برايش پشيمانى به بار آورد.پس از آن خداونددامنه توبه را برايش گسترد،كلمات رحمتش را به او القاء نمود،بازگشت‏به بهشت را به وى وعده‏داد،و او را به سراى آزمايش و جايگاه توالد و تناسل فرو فرستاد.

 <<<<<<<<<<< بقیه در ادامه مطلب >>>>>>>>>>>


لینک مرتبط : نهج البلاغه +۱

 

ادامه نوشته

با پیشکسوتان ورزش +1

با سلام

چند مدت پیش یه قولی به شما داده بودم که می خوام یه کار نو و متفاوت که تو وبلاگ های دیگر کارمزد ندیده بودیم رو تو وبلاگم قرار بدم . این کار جدید اینه که می خوام هر چند وقت مصاحبه ای را با یکی از اهالی کارمزدی در هر زمینه از ورزشی گرفته تا اعضای شورای محل و روحانیون در رابطه با مسائل مختلف و ... ، انجام بدم.

حتما این مصاحبه خواندنی رو بخونید ضرر نمی کنید.

در این پست می خوام با یکی از پیشکسوتان فوتبال که در حال حاضر هم زحمات زیادی برای برگزاری مسابقات می کشند ، مصاحبه خوب و مفیدی رو داشته باشم.

مشخصات فردی و توضیح مختصری از دوران فوتبالی

سلیمان ( بابا علی ) فتحی متولد 1345 و اولین باشگاهی که در آن چند سالی عضو بودم ، شاهین بود و بعد استقلال را با دوستان تشکیل دادیم و سالها با غم و شادی در این تیم فعالیت داشتم و با تیم استقلال از زمین سبز فوتبال خداحافظی کردم و بعد از آن بعنوان سرپرست تیم استقلال تاکنون مشغول فعالیت هستم .

 تاریخچه فوتبال کارمزد

سال 1355 توپ فوتبال توسط آقایان کاووس فتحی و شهید نقد علی فتحی وارد کارمزد شد یادم می آید آنها توپ را به روی همدیگر شوت می کردند که من آن زمان از شوتی که به همدیگر می کردند می ترسیدم . یواش یواش تعداد افراد زیاد شد و اولین بازی بین پایین محله و بالا محله برگزار شد که به نوعی جنبه نمایشی داشت بعدها دو تیم شاهین و وحدت تشکیل شدند که اولین تیم های کارمزد بودند و بیشتر بازیها بین این دو تیم و بعدها با روستاهای همجوار برگزار می کردند .

 به یاد ماندنی ترین بازی فوتبال کارمزد

بیاد ماندنی ترین بازی فینال جام حذفی ولوپی بین دو تیم شهداء کارمزد و تاکسیرانی پل سفید بود که با درخشش بازیکنان کارمزد همراه بود .

<<<<<<< بقیه در ادامه مطلب >>>>>>>>

<<<<<<< ادامه مصاحبه در ادامه مطلب >>>>>>

منتظر مصاحبه های خواندنی بعدی باشید.

ادامه نوشته

شناخت شیطان

به نام حضرت دوست
شناخت شیطان رجیم
شیطان ازجنس جن وازآتش خلق شده است وجز ملائک نبوده بلکه به امر خدادر ایام کودکی توسط ملائک به آسمان آورده شد وقبل ازاینکه از درگاه حق تعالی رانده شودخدا را بسیار عبادت می کرد،به همین دلیل< عزازیل> نام گرفت.شیطان درمیا ن ملائک مقامی بس بزرگ داشت به گونه ای که برای او منبری قرار داده وملائک راموعظه می کرد. امیرالمومنین(ع) فرمودند:شیطان شش هزارسال خدا را عبادت کردوفقط یک نمازدو رکعتی اوچهار هزار سال طول کشید.بعدازآفرینش آدم خداوندبه ملائک دستوردادکه برآدم سجده کنند ؛همه سجده کردند الا ابلیس که تکبرکرد وگفت من ازآتشم وآدم ازجنس خاک در نتیجه من برترم؛پس خداوند به سبب این تکبر او را از درگاه خود راند. شیطان به خدا گفت:من هفتاد هزار سال تو را عبادت کردم و خودت فرموده ای هرکس مراعبادت کند ؛عبادتش را بی نتیجه نمی گذارم وعوضش را به او می دهم.خداوند فرمود:هرچه می خواهی بگو تا به تو عطا کنم .شیطان گفت:

اول اینکه اجازه بدهی تا روز معلوم زنده بمانم(مراد از روزمعلوم درکلام مفسرین یا زمان قیامت ویا زمان ظهور امام زمان (ع)می باشد که قول زمان ظهور اقوی می باشد).

دوم اینکه درمقابل هریک از فرزندان آدم دو فرزند به من عطا کنی تا بر هریک ازاولاد آدم دو فرزند از فرزندانم را مسلط کنم تا آنها را به گمراهی بکشانند.

سوم اینکه ازتو می خواهم مرا در بدن اولاد آدم مانند خون جریان دهی تا ازهرجای بدنش بتوانم او رابه معصیت بکشانم.

چهارم اینکه می خواهم اولاد آدم مارانبیند ولی ما آنها راببینیم.

پنجم اینکه می خواهم به من قدرتی دهی که به هرشکلی که می خواهم درآیم وهرکجاکه می خواهم بروم.

ششم اینکه می خواهم تادم مرگ پیش اولاد آدم باشم (یعنی حتی وقتی حضرت ملک الموت برای قبض روح به سراغ انسانها می آید شیطان هم حاضرمی شودوانسان راوسوسه می کند)
امام محمدباقر(ع)فرمودند: هنگامی که انسان درحال جان کندن است خیلی تشنه می شود ودر آن هنگام شیطان با یک لیوان آب می آید ومی گوید اگربرمن سجده کنی وکافر شوی این آب را به تو می دهم .

هفتم اینکه ازتو می خواهم که مرا بر سینه اولاد آدم مسلط گردانی تا اورا وسوسه کنم .

<<<<<<< بقیه در ادامه مطلب >>>>>>>                    تهیه و تنظیم : روح الله حسنی کارمزدی

ادامه نوشته

تصاوير ناب از زمستان كارمزد

اين تصاوير و تصاوير ديگه كه مشاهده مي كنيد ، بيشترش رو خودم تهيه كردم و بعضي از عكس هاي ديگه رو آقا حافظ خودمون لطف كردند ، تهيه نمودند.

اين تصوير مال همين امسال و سه يا چهار روز پيشه.

اين تصوير درخت آلوچه معروف خونمونه كه تمام فصل هاي سال يه زيبايي خاصي داره ، اما حيف كه عمرش كمه. اما درخت جلويي به محلي بهش ميگن فك ولي فارسيشو نمي دونم ( شما بگيد؟ )

******* بقيه در ادامه مطلب ******


لينك هاي مرتبط : زمستان ۹۰ ـ زمستان زيباي بهشت گمشده ايران 

ادامه نوشته

انا لله و انا الیه راجعون

 

 انا لله و انا الیه راجعون

«و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی،جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید» درگذشت خانم محمدی را به خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، و برای بازماندگان آن مرحوم ، صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .

ضرب المثل

با نام و یاد خدا

من تصمیم گرفتم برای آشنایی هرچه بیشتر با ضرب المثل هایی که پدران و مادران ما همیشه از اون استفاده می کنند و ما هم کم کم داریم اون ها رو فراموش می کنیم ، هر چند وقت یکبار یه چند تا از این ضرب المثل ها رو قرار بدم تا همه و به خصوص خودم که احساس می کنم داریم از همه ی آداب و رسوم قدیمی خودمان که از اجداد و بزرگانمان بجا مونده ، دور میشیم ، یخورده به زبانمون و آدابمون و گذشتمون فکر کنیم .

آدم بی مارو خاخر تونّه دَوّه بی همسایه نتونده

انسان بدون خواهر و مادر می تواند زندگی کند اما بدون داشتن همسایه خوب زندگی مشکل است.

******************

اسب هدائه خر بئیته خشالی پر بئیته

اسب خودش را داد و به جایش خری گرفت و از خوشحالی هم به هوا می پرید.

کسی که چیز با ارزشی را بدهد و در ازایش چیز بی ارزشی را بگیرد و خوشحال هم باشد!

*******************

میرِ ماه خر نَکِن سو   اونِماه سِگ نَخینِ دو

یعنی آسمان در بهمن ماه صاف نمی شود و سگ نیز در اسفن ماه دوغ نمی خورد .

یعنی همانگونه که سگ در اسفند ماه هیچ علاقه ای به خوردن دوغ ندارد    

 آسمان نیز در بهمن ما ه غالبا ابری بوده و هیچ تمایلی به صاف شدن ندارد.

 <<<<<<<<<< بقیه در ادامه مطلب >>>>>>>>>>>

 

ادامه نوشته

فرهنگ عزاداری 2

با سلام مجدد خدمت تمام بازدید کنندگان

یه بحثی رو که قبلا هم مطرح کرده بودیم و بحث های خوبی هم در موردش شد ، گفته بودیم که امسال در حسینیه امامزاده حسن (ع) یه محفل ۱۰ یا ۱۵ نفره ای که با حضور تعدادی از هیئت امناء و مسئولان واحد فرهنگی و جوانان حسینیه برگزار شد بحث فرهنگ و آسيب هاي عزاداری بود ، که بدون اغراق گفتگو های خوبی هم انجام شد و سرانجام به نتایج خوبی هم رسید.

موضوع گفتگو شکل گیریش از قسمتی بود که بعضی ها به شعور حسینی و بعضی دیگر به شور حسینی اعتقاد داشتند .

 برخی از این نطرات به این گونه بود که با استفاده از این گونه عزاداری ها نه تنها از اصل شعور حسینی که مدنظر تمام عزاداران و حتی علما و بزرگان ما می باشد نزدیک نخواهد بود بلکه ما را از آن دور خواهد کرد.در این بین جوانان نیز به علت اینکه زنجیر زنی های ما به سمت وسوی نمایشی سوق پیدا کرده با آن مخالفت کرده و خواستار حذف آن از برنامه عزاداری ها بودند.

نظرات بعضی عزیزان دیگر این بود که بایستی در شیوه و سبک عزاداری نوآوری بوجود آید و شکل های جدید سینه زنی و زنجیر زنی همچنان ادامه داشته باشد. بعضی دیگر بر این عقیده بودند که اگر نمی توان نظم وانضباط و همان ریتم خاص عزاداری زنجیرزنی و سبک سینه زنی جدید را حفظ کرد پس به همان شیوه سینه و زنجیر زنی به سبک قدیم برگشت کنیم.

<<<<<<<<<بقیه در ادامه مطلب>>>>>>>>>>

<<<<<<<<<بقیه در ادامه مطلب>>>>>>>>>>

نظرات بعضی از دوستان در مورد فرهنگ عزاداری ۱

ححح

با تشکر که یکی از نکات کلیدی در مورد عزاداری را مطرح کردی که یکی از مشکلات مهم واساسی در عزادریهای روستا مخصوصا درچند سال اخیر در گیر ان شده در مورد شیوع عزاداری می باشد که متاسفانه یک عده افراد با دیدن چندتا سی دی یا چیز دیگر از نوع حرکات انها در زنجیر زنی خوششان آمد وتصمیم گرفتند همان رادر روستا اجرا کنند (از نوع حرکات انها که بیشتر جنبه نمایش داشت همان افرادی که در همه مسائل روستا دخالت کرده وبیشتر تصمیمات روستا نیز به نحوی از جانب انها گرفته می شود یا به نوعی اعمال نفوز می کنند حتی بدون کمترین تفکر که با عث شده ارزش بزرگتر در تصمیمات نادیده گرفته شود ویک عده افراد بیسواد تصمیمات را می گیرند )البته از هیئت حسینیه امامزاده حسن باید تقدیر شود که به مفید نبودن این نوع عزاداری پی برده ودر صدد اصلاح ان برآمدند.

حسن

یکی معضلات فرهنگی روستای کارمزد نداشتن الگوی فرهنگی مناسب جهت عزاداری میباشد جای بس تاسف است که در سالیان اخیر روشهای مختلف عزاداری وارداتی (زنجیر زنی )توسط افراد معلوم الحال وارد مجالس عزاداری ما گردید که جای تعجب اینجاست که بدون هیچ مقاومتی از طرف علما بزرگان وجوانان مذهبی پذیرفته شد از آنجائیکه هدف از عزاداری اباعبد الحسین رسیدن به معرفت وشعور حسینی میباشد لذا تا وضعیت عزاداری ما به وخامت نینجامید و شور و نمایش و حرکات موزون جایگزین شعور و بصیرت حسینی نگردید نیازمند تغییر در ارکان هیتهای عزاداری وبکارگیری افراد متدین وبابصیرت می باشد تا از انحرافات جلو گیری گردد.

سعید

به نظرم اين مباحث بسيار عاليه.و در اين مورد خاص بايد دنبال يک الگو در سطح كشور باشيم چون اين مشکله تمام كشور ماست.

<<<<<<<<<بقیه در ادامه مطلب>>>>>>>>>>


لینک مرتبط : فرهنگ عزاداری ۱


حتما با نظر خودتان در بهبود سطح فرهنگ عزاداری روستا و وطنمان شریک باشید.

 

ادامه نوشته

انا لله و انا الیه راجعون

 

 انا لله و انا الیه راجعون

«و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی،جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید» درگذشت آقاي هدایت اسماعيلي را به خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، و برای بازماندگان آن مرحوم ، صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .